Direktlänk till inlägg 7 februari 2008

Mutcho loco!!

Av lesfolket - 7 februari 2008 02:00


Ok, jag måste ju berätta lite historer om min nya skola också. Jag har gått där i nästan tre veckor nu, och skolan är så stor att jag fortfarande inte hittar överallt!


Toaletterna på andra våningen är självspolande!! Jätte coolt ;p! Problemet är att de inte alltid fungerar så bra, eller jag borde nog säga att de fungerar för bra. De spolar nämligen innan du sätter dig, medan du sitter där (och om you're taking a crap kan de hinna spola mer än tre gånger innan du är klar), och efter att du är klar.


Vi har ca 5 minuter mellan klasserna, vilket är i precis tillräckligt för att du ska hinna gå till din nästa klass, och kanske hämta en bok från skåpet.


En dag efter min 4th period var jag bara tvungen att gå på toaletten innan min nästa lektion, jag kunde inte hålla mig ytterligare en timme. Så såklart medan jag sitter där på toan (som spolar för glatta livet) ringer klockan. Fan fan fan!! I'm gonna be late!! Dang!! Så jag springer till nästa lektion, jag var kanske 1 min sen. Min lärare släpper in mig och säger:

"Do you have a pass?"

"A pass?"

"Yeah, you need a pass, you're late, where were you?"

"Bathroom..."

"You can't be late, that's detention."

Och i mitt huvud tänker jag "You gotta be kiddin me! Am I gonna get a detention for going to the bathroom?! I was 1 minute late, all we do for the first 30 minutes is just sitting around listening to the announcements and talking anyway!!" Men det sade jag ju inte. Som tur var sa läraren (teaterläraren)

"I'm gonna let you slip for this time, but don't let it happen again."

Tacka gud!!


Min värdbror säger att min teaterlärare är mutcho loco! Jag tror att det betyder väldigt galen på spanska:) Mrs. Baker, hon måste ha en skruv lös. Helt plötsligt under lektionerna kan hon börja dansa och sjunga, helt oförberett, medan hon i nästa sekund är den värsta tyrann jag någonsin stöt på. Strange..


Over and out

Jossan

 
 
Ingen bild

Saren

7 februari 2008 20:19

Haha, josé får kvarsittning efter bara ett par dagar. Vilket rykte du ger Sverige ;)

 
Ingen bild

Jossan

8 februari 2008 02:51

Glömde helt bort att jag redan har berättat allt detta!! haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lesfolket - 15 oktober 2010 12:57

Hösten har kommit till Skåne nu, det är sådär perfekt höstväder som man annars bara hoppas på. Dimma på morgonen, sol och klar himmel på dagen och vackra solnedgångar. Kallt som fan är det också, frostnätter. Dock ingen snö än. Igår gick jag på kväll...

Av lesfolket - 5 oktober 2010 16:19

Saren här.   Som ni vet så fick min telefunk bada i toaletten för några veckor sen.. den tyckte inte om det, och dog. Men jag har lyckats få så mycket liv i den att jag kunde tömma den på anteckningar (vilket var ganska många, för som ni vet skri...

Av lesfolket - 26 september 2010 11:29

Hej mina vänner!   Jag struntade i festen som det ryktades om och dansade loss till 90-talsmusik tillsammans med mina korridorskompisar istället (som också struntade i festen). Barndomsnostalgiskt och vackert på alla vis, med återupptäckandet av ...

Av lesfolket - 24 september 2010 17:14


  Fredag. Har inte haft inspiration att skriva här, trots att det hänt massa kul på internatet. Tack för Stockholmsuppdateringen, kul att höra (läsa) att ni har det bra, fast nu saknar jag er ännu mera förstås :( Idag har det varit jättevarm...

Av lesfolket - 21 september 2010 23:56

Hejsan hoppsan "skåning", Saren här! Jag tänkte nu ge mig på den så högt efterlängtade, eftertjatade, bloggen från storstaden. Faktum är dock att här händer inte så mycket.. kikade i min kalender för att se vad vi hittat på för bus sen d...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards