Alla inlägg under januari 2008

Av lesfolket - 31 januari 2008 08:27

Hey! Det händer visst grejer. Bara det att ingen pallar uppdatera sådär jätteofta och jättedjupt.

Men, just nu har jag (Saren!) faktiskt något viktigt att säga. Igår skulle jag ha ungdomsmässan. Var apnervös till och från. Någon gång under dagen skickade jag ett sms till Josefine där jag skrev just det. Att jag hade velat ha min vapendragare där som stöd.. Det gick ganska bra ändå med Östman tätt intill, Erik på andra sidan och Cornelias sms i bakhuvudet. Nu på morgonen fick jag svar från José iallafall, då skrev hon också att hon fått vår julklapp. Äntligen. Hon skrev att hon börjat gråta när hon såg vad det var. För er alla otroligt nyfikna människor tänkte jag därför att vi nu kan släppa bomben ;) Vi hade i julklapp till henne (och oss själva lite) köpt fem silverringar med en "diamant" på. I dessa ringar graverade vi in ordet L'esfolket, för att påminna oss själva om det där fina vi har. Varandra. Så nu har vi alla en varsinn (Olivias är dock borta i bondeland och hade ingen "diamant" heller.. Men jäjä, tanken som räknas!) Pusshey

Av lesfolket - 29 januari 2008 17:23

Det händer bevisligen inte så mycket i våra liv. Bloggen är dåligt uppdaterad, och jag ska väl inte egentligen klaga då jag inte är den mest aktiva skrivaren. Det här inlägget skrivs för att jag helt enkelt in
te har något bättre för mig, tro fan inte att det har hänt nåt för att jag uppdaterar ;)


Pusshey 

Av lesfolket - 24 januari 2008 21:27

- Saren börjar sin praktik med presthest i övermorgon. Tufft!

- Olivia flyttar hem igen efter helgen! Skönt!

- Cornelia har premiär på sin barnmusikal snart. Iiiih!

- Saren och Östman åker till Graninge 1-3 Februari. Yeah!

- Saren och Östman åker till Idre 23-29 Februari. Yeah!

- Josefine flyttar hem igen någon gång mellan femte och tionde Juni! Finally!

- För fyra av fem bär det med 90% säkerhet av till EM den 23:e Juni! Wooow!


Btw. Grattis på tjugoårsdagen vår gemensamme vän Nikolaus den röde ;)

Av lesfolket - 16 januari 2008 08:46

hey folk, gissa vem som skriver?


det händer inte så mycket nu. januari = grått och halvkallt. i helgen planerade vi lääänge men kom ingen vart. efter två dygns smsande kom vi fram till att äta middag och sen gå på bio, national treasure. tyvärr är hälften av oss luspanka så både ätandet och bion överläts mestadels till sara, olivia och gurrburr (corren joinade dock på middagen) som åt kycklingpastasalladen på fåtöljen (varning! den har blivit stark!). efter middagen var alltså tanken att gå på bio. det gick så klart inte, de var slutslutslutsålt överallt (och f*cking internet gick det inte att boka på!). som tröst blev det donkenglass och stora gungan i björns trädgård (varning! den är blöt!). där blev vi nästan överfallna av stora tuffa gänget med stora tuffa jackor (varning! risk att flippa ur!) och flydde över staketet. flykten ledde till videobutiken där vi efter många om och men kom överens om att hyra save the last dance (varning! tårar kan förekomma!). resten av kvällen spenderades tittandes på den och lekandes "gul bil" på folkungagatan/götgatan/hornsgatan (varning! blåmärken kan uppstå!).


i helgen blir det ett nytt försök på national treasure (om plånkisarna tillåter!) annars save the last dance 2, yeahy.

Av lesfolket - 9 januari 2008 08:25

yo! saren här!

de senaste dagarna har vi varit riktiga förortsungar. vi har hängt ute hos mig i sharpnude, svullat och kollat på hetinggetingen gustaf skarsgård i filmen med namnet som passar bra in.. förortsungar!

i måndags var det jag och mina broes milla&mulle som bunkrade upp med amerikansk saft och jell-o, smakade, och sen tog en tripp till konsum där vi inhandlade både mandelbiskvier, semlor, nutella och vit choklad.

igår, tisdag, var det jag och min väääään östman som bunkrade upp med något nyttigare: resterna av nutellan, te och apelsin.

summering: förortsungar är en bra film, passar till både amerikanskt svull, lessvull och nyttigt svull!

Av lesfolket - 7 januari 2008 18:52

Yoo! Saren här igen! Det var ett tag sen sist.. En del har hänt;

- Det har varit grönantradition

- Det har varit midnattsmässa på julafton

- Det har varit sjukdom för Saren

- Det har firats nyår hos Nikolaus i kristineberg

- Det har rests till trysil för Östmans

- Det har firats med familj, med myndiga och med släkt/lesfolk

- Det har öppnats julklapp från amerikatt (Tack <3)

- Nya smeknamn har introducerats; Milla och Mulle!

- Det har druckits diverse alkoholhaltiga drycker i Sarens kök

- Det har skålats i artonårsskumpan!

Men mest har det varit vi, bästaste bästa vänner.




Av lesfolket - 3 januari 2008 00:55

Och dääär var första medlemmen av l'esfolket arton! Jihaaaaw!

Saren goes arton, just nu! (Om åtta minuter om vi är exakta)

Och josefine ringde från Chicago 00.01 medan de andra smsade :') TACK!


Och förresten, som den vuxne mogne flicka jag är lovar jag att skriva mer i vår älskade lesblogg, den dör ju utan mig? Right? ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards