Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Om tristess och skylttjyveri

Av lesfolket - 5 september 2010 21:45

Hej alla mina storstadskycklingar!


Till att börja med så vill jag säga att om ni tänkte komma och hälsa på helgen vecka 46 så kommer det nog inte gå så bra. Det verkar vara så att vi åker till Danmark den helgen för att delta i något slags internationellt jippo. Vi får filura ut några andra datum som kan passa.


Till det riktiga innehållet; de senaste dagarna har varit riktigt slappa och härliga. I fredags hade vi heldagsföreläsning om trafficking, intressant men långtåkigt då föreläsaren inte var så särskilt inspirerande. Då var drogföreläsaren förra veckan mycket bättre.


I lördags tog vi det väldigt lugnt, stickade, drack te, var nere en sväng på Bo Ohlssons och sedan på kvällen var jag och en från internatet (Nina) iväg och hjälpte Anna (en tjej som bodde på internatet fram till i torsdags) och hennes pojkvän Jonas att flytta in i deras lägenhet nere i Tomelilla City (haha). En jättemysig liten vindsvåning med snedtak. Vi åt flyttpizza på golvet och hade skruva-ihop-IKEA-stol-tävling som jag vann.  

På hemvägen såg vi hela EPA-traktorligan som burn-outade på Lidl:s parkering och var coola. Vi ville vara lika coola, så vi (läs: jag) välte två stycken valskyltar. Sverigedemokraterna fick ligga ner, likaså Folkpartiets stora porträtt på Jan Björklund. Sossarna och Sveriges Pensionärers Intresseparti fick sitta kvar.


Idag har det varit en ännu lugnare dag som innehållit två filmer för min del (Tillsammans och The rules of attraction). Sedan orkade jag inte vara inne längre och tänkte gå på långpromenad med iPoden som sällskap. Redan efter två kvarter träffade jag på Nina och bytta ut ena hörluren mot lite social kontakt. Vi irrade runt mellan fälten på ett par grusvägar och hittade sedan ett gammalt tågspår som vi följde i typ 40 minuter. När det tog slut så var vi inne i Tomelilla igen och tog en liten omväg hem. Det är så sjukt fint kvällsljus här, lila och orange och blått och gult och rött på samma gång, tillsammans med såna höga ökenmoln och molnstrimmor. Jag får ta med kameran och fota så får ni också se. Det är så vackert över fälten och när jag gick balansgång på tågspåret idag så kände jag mig riktigt harmonisk och lycklig.


Fred ut!

/Anna

 
 
Ingen bild

Saren

11 september 2010 14:03

Jag saknar dig jag saknar dig jag saknar dig.
Vill också lyssna musik, balansera på tågspår och vara lycklig - det låter som en grej för oss!

Och fan :/ Vilken helg passar dig då?

Ps. jag lovar att uppdatera bloggen med vad vi hittar på! så snart baksmällan lagt sig ;)

 
Ingen bild

Sara

11 september 2010 14:03

Ps 2. Skyltvälteriet låter kul! Kanske jag också ska börja roa mig med, alldeles för mycket moderatskyltar i märsta ska jag säga dig ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lesfolket - 15 oktober 2010 12:57

Hösten har kommit till Skåne nu, det är sådär perfekt höstväder som man annars bara hoppas på. Dimma på morgonen, sol och klar himmel på dagen och vackra solnedgångar. Kallt som fan är det också, frostnätter. Dock ingen snö än. Igår gick jag på kväll...

Av lesfolket - 5 oktober 2010 16:19

Saren här.   Som ni vet så fick min telefunk bada i toaletten för några veckor sen.. den tyckte inte om det, och dog. Men jag har lyckats få så mycket liv i den att jag kunde tömma den på anteckningar (vilket var ganska många, för som ni vet skri...

Av lesfolket - 26 september 2010 11:29

Hej mina vänner!   Jag struntade i festen som det ryktades om och dansade loss till 90-talsmusik tillsammans med mina korridorskompisar istället (som också struntade i festen). Barndomsnostalgiskt och vackert på alla vis, med återupptäckandet av ...

Av lesfolket - 24 september 2010 17:14


  Fredag. Har inte haft inspiration att skriva här, trots att det hänt massa kul på internatet. Tack för Stockholmsuppdateringen, kul att höra (läsa) att ni har det bra, fast nu saknar jag er ännu mera förstås :( Idag har det varit jättevarm...

Av lesfolket - 21 september 2010 23:56

Hejsan hoppsan "skåning", Saren här! Jag tänkte nu ge mig på den så högt efterlängtade, eftertjatade, bloggen från storstaden. Faktum är dock att här händer inte så mycket.. kikade i min kalender för att se vad vi hittat på för bus sen d...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards