Alla inlägg under augusti 2010

Av lesfolket - 28 augusti 2010 00:05

Fredagkväll på internatet. Typ halva korridoren har åkt hem (skåningar) så det är rätt lugnt här. Mamma och pappa kom idag och lämnade alla mina saker, så nu känns rummet lite mer som hemma. L'estavlan är uppe över sängen, som ni sa, som jag lovade.


Idag har annars varit en rätt lugn dag, god middag på restaurang som mamma betalade (bra grejer) och chill i korridoren. Vårt hus (Herrestad, går även under namnet slummen) är det bästa, med alla de bästa människorna. Folkhögskolemänniskorna här är inte så typiskt folkhögskoliga, inte sådär Tillsammans-hippie-vänster som jag hade föreställt mig. Igår satt vi ett helt gäng tjejer inne på Felix (en av de två killarna i min klass) rum och kollade på en Juventus-match. Kikärtsgrytorna och havregrynsgröten känns avlägsen.


Imorgon ska jag ta med mamma och pappa till Bo Ohlsson (jag tror att det är Tomelillas enda stolthet förutom Hasse & Tage) och sedan ska de ta med mig till Ales stenar som tydligen är ett sevärt monument eller så. Sedan ska jag och resten av korridoren rocka Tomelillas enda riktiga krog.


Fred ut!

Av lesfolket - 25 augusti 2010 18:01

Jag är nummer två i l'esfolket som är borta på en årslång utlandsvistelse. Jag vill veta vad ni gör där uppe i norrland, kanske vill ni veta lite om vad som händer i skåneland också?


Tomelilla har visat sig vara större än förväntat, med både systembolag och Bo Ohlsson som kallas för skånes ullared. Skolan verkar vara toppen och jag är sjukt peppad att börja plugga igen. Läraren för Afrika-kursen, Göran, är en medelålders mycket berest man med bred skånska. Han är trevlig.


Internatet är hittills bättre än förväntat, trots att jag hamnade i ett av de rummen med lägst standard (som iofs också är billigast). Ett litet dubbelrum och en liten rumskompis. Hon är verkligen sjukt liten, enligt egen uppgift 157 cm lång (precis som Mia), är 21 år, heter Tina, är blond och kommer ifrån Juoksengi (nästan dit jag tänkte flytta) och har en indisk pojkvän som bor i London.


Fråga om vad ni vill veta och berätta vad som händer i storstaden.

Pussipuss <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards