Alla inlägg under december 2007

Av lesfolket - 31 december 2007 08:12

Jossan här. Eller Josie som alla kallar mig i detta land.


Jaha, så helt plötsligt bor man inte i Poplarville, MS, längre. Vem hade knnat förtse det? inte jag. Jag älskade det där nere!!! Visst var det ganske obehagligt när de startade "prayer circles" under rasterna och var tvugna att välsigna pizzan innan de åt den, men bortsett från allt det där så älskade jag det där nere!!!


Jag berättade för Jess alldeles innan jag åkte att "I've just had the best time of my life, and now it's all gone." Shit vad jag grät, redan några dagar innan jag åkte grinade jag konstant! Så fort jag ens tänkte på det. T.ex. när jag såg coach Kelly en morgon och tänkte på första soccer träningen och sedan på att jag inte kommer träffa honom någonsin igen, då började jag grina. Min soccer coach liksom...


För att berätta allt från början så kom jag aldrig överens med min värdmamma nere i Poplarville, Mississippi. Hon tyckte att jag skulle sitta hemma hela dagarna och titta på tv med henne, i alla fall så kändes det så.


Jag var alltid lite rädd för henne. Jag tror att det berodde på att hon hade humörsvägningar som var helt oberäkneliga. Dessutom såg hon alltid ut som att hon var jätte sur, hon verkade liksom aldrig glad.


Hon började anklaga mig för att gå bakom ryggen på henne. Den paranoida kärringen måste ju ha hittat på allt det, för jag ljög aldrig för henne och gick än mindre bakom ryggen på henne. Men det var så som hon kände det, tydligen.


Sen började hon säga att hon skulle ringa till min local coordinator för att se om det fanns någon annan stans jag kunde bo. Hon sade det mer som ett hot, men jag pallade inte med att hon snackade om att jag skulle flytta ena dagen för att sedan låtsas som att det regnar den andra dagen. Så jag bad som att få flytta (jag bad min local coordinator).


Min local coordinator sade att jag skulle försöka se om jag kunde bo hos någon av mina kompisar. Det kände skitjobbigt för mig, att behöva fråga mina kompisar: "Hej, kan jag flytta in hos dig?" Men jag behövde inte fråga, flera av mina kompisar erbjöd sig, och pratade med sina föräldrar och allt. 


Problemet var att allt tog så lång tid. Jag orkade inte. Så när Pauline (min dåvarande värdmamma) talade om för mig en kväll att någon (vet ej vem) hade ringt till henne och talat om för henne att jag letade efter en ny värdmamma blev allt bara för mycket. Jag fick en utskällning om hur respektlöst det var att gå runt till mina kompisar och tala om för dem hur hemaska värdföräldrar jag hade och att jag behövde flytta. Detta trots att det var hon som började prata om att jag behövde flytta. Förväntade hon sig att jag skulle sitta runt hemma och bara vänta på att hon sade: "packa dina väskor och dra". Nej tack.


Men efter det slutade hon prata med mig, och det blev jätte jobbigt.


Mina vänner i Chicago hade sagt att om jag ville kunde jag komma och bo hos dem. Så det var det jag gjorde. Jag flydde.


Grät, som sagt, som aldrig förr innan jag åkte. Men det var för det bästa. Jag lever ju, och har det bra. Fast det suger att mitt år blev helt tillknycklat!! Bara för att jag har sett fram emot det här hela mitt liv... Ingenting man verkligen vill blir som man har tänkt sig. Åtminstone har jag lärt mig det. Man får bara lära sig att leva med saker och ting som de är.


Over and out,

Jossan  

Av lesfolket - 24 december 2007 23:59

Banan (!) bakom tangenterna, tänkte skriva några väl valda ord.


Jag har varit ganska opepp på jul hela november/december/idag men julen ska genomlidas på precis samma sätt som alltid. Mat ska ätas, Kalle ska ses, glögg ska drickas, klappar ska delas osv osv.


Vaknade 07:10 av mobilen som sa att det snart var julkalender, masa dig upp slöa jävel. Anna med fleece-filt till soffan, mys-stämning ett tag, fast pappa snarkade bort den :\ Tillbaka till sängen, Kent som sömnpiller och jag vaknar igen vid typ halv tio.


Går upp och äter frukost, rymmer sedan hemifrån... Med SL-kort i fickan och michelingubbejackan på kliver jag ner i tunnelbanan och kliver av vid hötorget, varför varför? Vandrar planlöst runt i stan en halvtimme och går (!) sedan hem. Fikar, sitter framför datorn, Kalle Anka, sitter mera framför datorn, sen är det glögg, dator, laga mat, äta mat, äta mera mat, Karl Bertil <33, klappar, te och cupcakes, dator, midnattsmässa <3.


Första gången på midnattsmässa, tillsammans med mami och papi. Tyvärr har jag ätit för mycket för att det ska kunna vara bra och mitt huvud är nära att sprängas. Osocial banan i kyrkbänken. Sitta, stå, lyssna, sjunga osv osv. Lyckas vara lite social på utvägen, står ett tag utanför kyrkan men fryser nästan ihjäl och går hem.


Nu väntar sängen, plask!

Av lesfolket - 22 december 2007 11:37

Grönandagen, 23 December! <333

Av lesfolket - 22 december 2007 11:34

Sent en fredagkväll i december gick fem vänner på bio. Det var Banana, Cornåhlia, Nikolaus, Gurrburr och Saren. Filmen de såg hette stardust och kan vara en av de bästa någonsin enligt säkra källor! Se den!

Av lesfolket - 13 december 2007 08:52

Det har varit en lång vecka. Plugg, Sjukdom, Dansavslutning, Ungdomsmässa, Aspirantträff, Lucia... och den är inte slut ännu! Allt känns rätt mycket nu innan jul. Men snart är det över. Just nu sitter jag och ser fram emot fredag. Reunion hos Tove. Karaoke & Pizza med folket. En hel kväll, bara vi.


/Saren

Av lesfolket - 10 december 2007 15:53

Tänkte bara berätta om en mysig sak vi var med om häromdagen. Närmare bestämt i fredags. Vi skulle allihopa samlas för Idolfinal men Olivia blev sjuk och Anna är vegetarian ;) Så det blev Cornelia, Sara, Niklas och Gurra på crave där någon (nämner inga namn!) inte ens hade råd att äta. Sen mötte vi upp Anna och knatade hem till den där gatan där Cornelia bor.. Där klämde vi in oss fem personer i en soffa. En sjätte anlände och det var trångt.. Idol flöt på och avslutades med att en värdig vinnare korades! Nöjda över det satte vi tjejer oss runt bordet med te, tända ljus och backstreetboys för lite välhebövliga nostalgitrippar..

Det mina vänner, är livsenergi!

Av lesfolket - 5 december 2007 17:20

Saren här.. Har tråkigt så jag tänkte förgylla er dag lite ;)


Har inte mycket kvar i skolan nu faktiskt och det är sjukt skönt! På fredag har jag engelskaredovisning men orkar inte oroa mig, har ju fan hittat på vad vi ska säga heeelt själva så vem kan rätta oss?! Sen återstår bara en liten matteläxa, en engelskaessä och ett historiaprov. Engelskan ska man inte plugga till och historian är dagen innan avslutningen. Med andra ord; vi tar det sen. Och juste, digitalbild till dagen innan avslutningen också! Men jag kom faktiskt på en bra idé idag och gubbstrutt var inte emot den så det bådar gott och jag kan ändå inte plugga hemma eftersom photoshop är väck.


Det har varit en mysvecka hitills (de två dagar som gått!) I måndags efter skolan tog jag ett varv på götgatsbacken och kikade julklappar, sen mötte jag upp allas vår Benjiboe på tullys för en låååååång fika. "Vänskapen finns alltid där även om umgänget inte gör det" Otroligt skönt. Har saknat honom!

Igår var vi på nationalmuseum med klassen. Jag gick med kompisch Sofita, gissa hur det gick?! Ja vi hade kul iallafall! Där fanns en galet smal klänning med korsett, jag menar verkligen galet! Har alltid drömt om att ha en 1700-tals klänning (det står i min "att göra innan jag dör"-lista faktiskt!) och den där var en ren dröm. Hade jag bara många dm smalare midja skulle jag vilja ha den; typ 2m breda höfter, grön som min balklänning med massa vitt krafs på och ja.. underbar helt enkelt! Efter museibesöket vandrade jag och Sofita via gamla stan till götgatsbacken för att inhandla första julklappen. Sen var det dags för att möta upp Corney och vandra mot dansen. Och tillochmed den gick bra; jag kommer ihåg det mesta idag, hajjade då och tyckte det var ruggigt kul :) Corney däremot var lite sådär som hon blir om man tar en Cornelia och en spik ni vet.. Allt var fel; hon är blond och har ont i ryggen och i benet och i höften och jag vet inte allt ;) Hjärtat!


Just nu planeras Idol-final häng med folket (samt Nikolaus&Gurrburr?) på fredag! <3

Och så en reunion den 14:e med Benjiboe, Tove, Nattis.. och så vi förståss :) Det blir julmys, karaoke och snack heeeeela natten lång!

Av lesfolket - 2 december 2007 17:41

Saren här. Tänkte bjuda på en update som vanligt ;) Sist ni fick en regelrätt "Update" var 4 November.. Sen dess har följande hänt;

Onsd 7/11: Saren och Östman möts vid slussen, donkar lite och tar sen VIP-vägen upp till kyrkan och ungdomsmässa. Efter ungdomsmässan vandrar de tillsammans över det mörka södermalm till fåtöljen där de tar en långfika som blåser bort alla moln.

Torsd 8/11: Efer skolan är Saren tillbaka på fåtöljen, denna gång med Corren.. De dricker te och pratar på som vanligt. När Saren kommer hem möts hon av en hemsk nyhet; hon är numera näst kortast i familjen..

Lör 10/11: Broes (Saren, Oliven och Corren) möter upp för en traditionell cravesmiddag. därefter rör de sig mot Correns fars bostad där de tillsammans med Anna spenderar en timme eller två. när de fyra vännerna uppgivet inser att kvällen inte har mer att erbjuda köper Corren och Saren en påse godis och tar tuben ut till Sharpnude igen. där dricks det te, tändsl jus och ses på John Tucker must die..

Tis 13/11: Saren och Corren missade dansen förra veckan. Optimistiska som de är tänker de att; "vi kan dansa nybörjare fortsättning innan vår vanliga nybörjarkurs, det blir asbra!" Hur det gick? Nej, det kommenterar vi inte.. Vi kan iallafall säga att Danny inte heller hade full koll! ;)

Lör 17/11: Broesen har tacos+julmust+highschoolmusical-mys i Sharpnude! Saren och Oliven är lyckligast på jorden, Corren mest neggo. Efter filmen och en snutt av Svensson Svensson i självaste Svensson-Svensson villan ;) rör sig Oliven hemåt och Saren och Corren mot Kristineberg för film med Gurrburr och Nikolaus.

Torsd 22/11: Vääääännerna går på Winnerbäck (Se inlägg!)

Helgen 23-25/11: Undertecknad befinner sig tillsammans med aspirantgänget + Gurra på läger, resten hänger hemma hos Nikolaus/Oliven med guitarhero

Onsd 28/11:  (Se inlägg!)

Fred 30/11: Broes möts upp i Olivens nya stora rum och styr sedan stegen mot Gamla Stan. Där shoppas en del och de avslutar med en tur upp på torget och julmarknaden <3 Saren och Oliven bestämmer mot Correns klagomål (hon ville ha typ två godisbitar!) att de ska köpa "5st lotter för 10kr" Saren tar en till sig och en till Josefine, Oliven tar en till sig och en till Östman och Corren tar en till sig. Ingen vann.. utom Östman! Hon fick en liten gul taxibil :) Så alla var nöjda och glada, utom den fortfarande godissugna Corren som därefter knatade hemåt för matteplugg och middag. Saren och Oliven äter istället en romantisk craves-middag innan de skiljs åt..

Lör 1/12: Saren, Corren, Gurrburr och Nikolaus dricker Correns bästa och ser på tvspel/film på den stoooora tvn i kristineberg. Corren och Saren gör dock ett avbrott i kvällen; tar tunnelbanan till fridhemsplan för att de är så sjukt chipssugna klockan 11 och inga affärer är öppna i ghetto-kristineberg. Väl framme på sleven har de inga goda chips så flickorna åker hemåt igen med ett paket "Maryland" Mycket lyckat! <3

Sön 2/12: Broes åker ut till Sharpnude för lussebullsbak. Dagen kan sammanfattas med 94 lussebullar, ett blonderat hår, ett slingat hår, lunch, fika, te, tända ljus, julskivor, stammningar, "sarabullar", instruktionsfilmer, reklamfilmer och dans..



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards