Alla inlägg den 5 december 2007

Av lesfolket - 5 december 2007 17:20

Saren här.. Har tråkigt så jag tänkte förgylla er dag lite ;)


Har inte mycket kvar i skolan nu faktiskt och det är sjukt skönt! På fredag har jag engelskaredovisning men orkar inte oroa mig, har ju fan hittat på vad vi ska säga heeelt själva så vem kan rätta oss?! Sen återstår bara en liten matteläxa, en engelskaessä och ett historiaprov. Engelskan ska man inte plugga till och historian är dagen innan avslutningen. Med andra ord; vi tar det sen. Och juste, digitalbild till dagen innan avslutningen också! Men jag kom faktiskt på en bra idé idag och gubbstrutt var inte emot den så det bådar gott och jag kan ändå inte plugga hemma eftersom photoshop är väck.


Det har varit en mysvecka hitills (de två dagar som gått!) I måndags efter skolan tog jag ett varv på götgatsbacken och kikade julklappar, sen mötte jag upp allas vår Benjiboe på tullys för en låååååång fika. "Vänskapen finns alltid där även om umgänget inte gör det" Otroligt skönt. Har saknat honom!

Igår var vi på nationalmuseum med klassen. Jag gick med kompisch Sofita, gissa hur det gick?! Ja vi hade kul iallafall! Där fanns en galet smal klänning med korsett, jag menar verkligen galet! Har alltid drömt om att ha en 1700-tals klänning (det står i min "att göra innan jag dör"-lista faktiskt!) och den där var en ren dröm. Hade jag bara många dm smalare midja skulle jag vilja ha den; typ 2m breda höfter, grön som min balklänning med massa vitt krafs på och ja.. underbar helt enkelt! Efter museibesöket vandrade jag och Sofita via gamla stan till götgatsbacken för att inhandla första julklappen. Sen var det dags för att möta upp Corney och vandra mot dansen. Och tillochmed den gick bra; jag kommer ihåg det mesta idag, hajjade då och tyckte det var ruggigt kul :) Corney däremot var lite sådär som hon blir om man tar en Cornelia och en spik ni vet.. Allt var fel; hon är blond och har ont i ryggen och i benet och i höften och jag vet inte allt ;) Hjärtat!


Just nu planeras Idol-final häng med folket (samt Nikolaus&Gurrburr?) på fredag! <3

Och så en reunion den 14:e med Benjiboe, Tove, Nattis.. och så vi förståss :) Det blir julmys, karaoke och snack heeeeela natten lång!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards