Direktlänk till inlägg 22 november 2007

Winnerbäck

Av lesfolket - 22 november 2007 00:00

Saren här.


Det är såhär, att den 22:a November var en magisk dag. Jag och Östman skulle se Winnerbäck på annexet. Jag har kopierat Annas inlägg från bilddagboken men ändrat lite så att bådas upplevelse kommer med. Så, här får ni vår gemensamma beskrivning av en uuuunderbar kväll;


Anna kommer dit och börjar köa klockan 13:45 (insläpp vid 18:30) och hamnar då som plats nummer 6 i kön. Frös nästan ihjäl men efter några timmar kommer Sara och bytte av så att hon kan gå till donken och värma sig. När insläpppet sker springer vi, förbi garderoben och tar platser längst fram vid staketet, lite till vänster. Efter att ha satt oss tillrätta med jackorna om ryggen kommer turnéledaren (Krille! Vi är dig evigt tacksam) fram och frågar om vi vill följa med honom backstage tillsammans med fyra andra och träffa Lasse. Vem svarar nej på en sådan fråga? Vi följer hursomhelst med honom medan han ser till att en säkerhetsvakt (btw. Sofia i Sarens klass pappa! hur liten är världen?!) passar våra braiga platser under tiden. Går in i en korridor (skakar som fan nu) och får order om att vänta en liten stund. Ut från ett rum kommer självaste Lars Winnerbäck och tar oss alla i hand och presenterar sig som Lasse. (No shit Sherlock?)

Han berättar att han ska ta porträttbilder på oss 
och vi följer med honom in i rummet han just kommit ut ur
. Skakar ännu mer nu när han säger åt oss att lägga ifrån oss jackorna och ställa upp oss mot väggen. Tar ungefär 15-20 bilder, berömmer oss för att vi är bra på att posa och berättar att han inte riktigt vet vad han ska ha bilderna till. När han är nöjd går Sara med målmedvetna steg mot jackan "Gå bara härifrån nu, du klarade det. Inte gråta!" när hon hör Annas röst bakom sig "Kan jag få en kram?" och Lasse som svarar "Absolut". Utan att tänka utbrister Sara nästan för sig själv "Men, jag vill ju också ha en kram" varpå Lasse svarar "Klart du ska få" och kramar om henne i vääääärldens gosigaste kram som tar andraplatsen på listan (mellan Markus och Gustaf). Sen flyger vi på små moln ut i korridoren. Skriver upp namn, adress och mailadress på ett papper och går sedan ut till våra platser vid staketet och en mycket avundsjuk publik.

Under konserten tittar han mot oss flera gånger och ler, dedikerar textrader till oss, visar sin uppskattning. Anna skrattade och grät om vartannat (grät mest under t
idvis) och skrek sönder sin röst. Sara skrek, skrattade, log och torkade bort tårar som inte fick rinna!


Konserten i sig hade gjort oss lyckliga, men detta var över allas förväntningar.

Vi vet hur det är att flyga på moln!!

 
 
Ingen bild

Jossan

7 februari 2008 02:45

OK, jag är sämst!! Jag har inte läst detta förrns nu!! Fan vad coolt!!! Jag vill också!!!! "Men jag vill ju också ha en kram!" haha fan vad underbart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lesfolket - 15 oktober 2010 12:57

Hösten har kommit till Skåne nu, det är sådär perfekt höstväder som man annars bara hoppas på. Dimma på morgonen, sol och klar himmel på dagen och vackra solnedgångar. Kallt som fan är det också, frostnätter. Dock ingen snö än. Igår gick jag på kväll...

Av lesfolket - 5 oktober 2010 16:19

Saren här.   Som ni vet så fick min telefunk bada i toaletten för några veckor sen.. den tyckte inte om det, och dog. Men jag har lyckats få så mycket liv i den att jag kunde tömma den på anteckningar (vilket var ganska många, för som ni vet skri...

Av lesfolket - 26 september 2010 11:29

Hej mina vänner!   Jag struntade i festen som det ryktades om och dansade loss till 90-talsmusik tillsammans med mina korridorskompisar istället (som också struntade i festen). Barndomsnostalgiskt och vackert på alla vis, med återupptäckandet av ...

Av lesfolket - 24 september 2010 17:14


  Fredag. Har inte haft inspiration att skriva här, trots att det hänt massa kul på internatet. Tack för Stockholmsuppdateringen, kul att höra (läsa) att ni har det bra, fast nu saknar jag er ännu mera förstås :( Idag har det varit jättevarm...

Av lesfolket - 21 september 2010 23:56

Hejsan hoppsan "skåning", Saren här! Jag tänkte nu ge mig på den så högt efterlängtade, eftertjatade, bloggen från storstaden. Faktum är dock att här händer inte så mycket.. kikade i min kalender för att se vad vi hittat på för bus sen d...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards