Direktlänk till inlägg 28 oktober 2007

The Haunted House in Lumberton

Av lesfolket - 28 oktober 2007 19:12

Jossan har. Igar kvall hade Pauline planerat att ta med mig pa en hockey match. Eftersom pappa ar hockey tranare tror alla att jag ar jatte intresserad av hockey, vilket ju inte riktigt stammer, men i alla fall. Dessvarre kan Pauline inte kora langa strackor i morker, p.g.a hennes syn eller nagot tror jag, och Aaron var tvungen att jobba. Matchen var i Biloxi, vilket ar en bit harifran.


Sa istallet tyckte hon att jag och Taylor kunde aka, eftersom vi hade biljetter. Men Taylor var i Hattisburg hela dagen och letade efter en halloween kostym, och kom inte hem forrns det var forsent. Sa jag pratade med Cara istallet, men hennes mamma later inte henne kora sa langt sjalv. Sa det hela slutade med att jag och Cara bestamde oss for att gora nagot annat.


Vi visste inte vad vi skulle hitta pa, sa Cara ringde till Marilyn for att se va hon hade for sig, och da visade det sig att Marilyn var med Taylor, en riktig cirkus. I alla fall sa slutade det mad att jag, Cara, Taylor, Marilyn, Jessica och Justin bestamde oss for att aka till "The haunted house" i Lumberton.


Cara fick kalla fotter pa vag till Marilyns hus och bestamde sig for att aka hem. Sa jag, Marilyn, Taylor, Jessica och Justin klamde in oss i Marilyns bil och sa bar det av till Lumberton.  Ett "Haunted House" ar ungefar som spokhuset pa gronan, fast grymt mycket laskigare. Nar vi kom det var det en lang ko, och vi fick vanta i typ en timme. Men det var grymt kul, for ett av spokena gick runt i kon och skramde folk. Flera fran varan skola var dar och vi fick honom till att ropa deras namn och grejer, de freakade ut totalt.


Sa nar vi val kom fram till ingangen slappte de in oss 20 pers i taget. Det var sjukt laskigt, ungefar 25 min langt och ackligt som fan. Typ barn som sprang runt och med dockor och skrattade fett ackligt och ville att man skulle leka med dem. Vi blev instangda i en bur och en fett acklig slaktare eller nagot typ gick runt med en kniv utanfor och slog mut buren, anda tills vi upptackte att vi hade ett av spokena med oss i buren! Fast det ackligaste var nar vi gick forbi barn i en bur som var helt blodiga, och en pojke som satt fastkedjad i en stol med typ halvt avhuggna ben, och de ropade:

"Don't leave me here!! Please, don't go!!" Helt panikslagna (verkade det som) och man bara kunde ga forbi. Det var grymt ackligt, for det kandes som att man borde hjalpa, fast det var ju inte pa riktigt.


Men det basta var att det var liksom inte dockor, utan allt var ju riktiga skadespelare. Forutom typ doda kroppar som hangde fran kedjor i taket, jag hoppas i alla fall att det var dockor. Men det var sa verkligt att jag inte vet sakert...:P


Men nar jag kom ut var jag tvungen att springa ut och dar vantade spoket som gick runt och skramde alla som stod i ko. Jag var tvungen att krama honom och han fick en puss pa kinden, och det var smink han hade, inte riktigt blod och typ fett acklig hy. Jag var tvungen att forsakra mig om det.


Ja, Halloween pa onsdag. Jess ska ha ett "Halloween party", men jag har ingen kostym, sa jag vet inte om jag ska ga. Jag far typ ga som en svensk tjej eller nagot:P


Over and out, Jossan   

 
 
Ingen bild

Saren

30 oktober 2007 15:42

Ush, jag hör att det där inte vore något för lesfolket! Liten, när blev du så modig? Kommer du inte ihåg brunnen och huset i gilwellstugan?! Paniken då lixom, och nu går du friviliigt in i sånt där? Shiit! Nej, dockor och knivar = ingenting för lesfolket iallafall.

Men om halloweenfesten, låter bra: gå som svensk! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lesfolket - 15 oktober 2010 12:57

Hösten har kommit till Skåne nu, det är sådär perfekt höstväder som man annars bara hoppas på. Dimma på morgonen, sol och klar himmel på dagen och vackra solnedgångar. Kallt som fan är det också, frostnätter. Dock ingen snö än. Igår gick jag på kväll...

Av lesfolket - 5 oktober 2010 16:19

Saren här.   Som ni vet så fick min telefunk bada i toaletten för några veckor sen.. den tyckte inte om det, och dog. Men jag har lyckats få så mycket liv i den att jag kunde tömma den på anteckningar (vilket var ganska många, för som ni vet skri...

Av lesfolket - 26 september 2010 11:29

Hej mina vänner!   Jag struntade i festen som det ryktades om och dansade loss till 90-talsmusik tillsammans med mina korridorskompisar istället (som också struntade i festen). Barndomsnostalgiskt och vackert på alla vis, med återupptäckandet av ...

Av lesfolket - 24 september 2010 17:14


  Fredag. Har inte haft inspiration att skriva här, trots att det hänt massa kul på internatet. Tack för Stockholmsuppdateringen, kul att höra (läsa) att ni har det bra, fast nu saknar jag er ännu mera förstås :( Idag har det varit jättevarm...

Av lesfolket - 21 september 2010 23:56

Hejsan hoppsan "skåning", Saren här! Jag tänkte nu ge mig på den så högt efterlängtade, eftertjatade, bloggen från storstaden. Faktum är dock att här händer inte så mycket.. kikade i min kalender för att se vad vi hittat på för bus sen d...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards