Alla inlägg den 1 oktober 2007

Av lesfolket - 1 oktober 2007 22:27

Jossan har igen med info. om min vardmamma. Ar hon overbeskyddande eller vad? Jag blir nastan radd, igar akte vi till "the outlet mall in Gulf Port" bara for att Aaron behovde kopa skor. Medan vi var inne i en av affarerna fragade jag Pauline om jag kunde ga bara ett par affarer bort, under tiden de provade skor i gubbaaffaren. Jag hade min mobil och allt sa det var ju inte sa att jag skulle komma bort eller nagot. Vad tror ni hon svarade?

"No, because we don't know the people here."

Ursakta? Hur ofta kanner man alla manniskor i ett kopcenter? Sa jag kunde inte ga ivag i 15 min for att titta i en affar 20m bort, det ar ju sjukt!


Over and out/ Jossan 



Av lesfolket - 1 oktober 2007 01:12

Jossan har igen. Jag brakade med min "kara" vardmamma, Pauline, for forsta gangen sedan jag kom hit i fredags... Man kan val minst sagt saga att hon ar en gammal karring, och jag fattar inte hur hon tanker.


Jag ar hennes 8:e utbytesstudent, man kanner sig sa javla speciell, sa darfor kan man ju vanta sig att hon vet att utbytesstudenter behover umgas med kompisar i princip hela tiden for att inte langta hem. Men enda sedan jag kom hit har jag haft kanslan av att hon inte vill att jag ska traffa kompisar. Hon vill nog helst att jag ska sitta hemma med henne och Aaron (min vardpappa) och titta pa "Murder she wrote" hela dagarna. Men om det ar sa hon vill ha det kan jag lika bra aka hem, varfor skulle jag spendera ett helt ar med att titta pa pensionars TV?


Men i fredags hade vi i alla fall varat forsta brak i amnet, och det var jatte dumt, for jag gjorde inget fel! Jag hade bestamt med en kompis att hon skulle komma och hamta mig kl. 6 den kvallen och sa skulle vi aka till veckans Football game. Vi har gjort det har varje vecka sedan "the season" startade, sa jag tankte inte pa att fraga Pauline innan jag bestamde med henne. Nar jag kom hem fran skolan sade jag darfor bara till Pauline:

"Taylor's coming to get me at 6 and we'll go to the game."

och hon svarade:

"You shouldn't make plans without asking me if we have any plans for the weekend first."

"Oh, I'm sorry, I didn't know we had plans, I'll call Taylor and tell her I can't come."

"That's too late now"

"No it's not, she'll understand"

"But that's not the point, the point is that you don't make plans without asking me first, especially not on fridays because we might be going to Josh's game." Som sagt, jag har akt med Taylor till var skolas fotbollsmatch varje fredag sedan jag kom hit (Josh ar deras 30 ariga son).

"So we're going to his game tonight?"

"No."

"Well then can I go with Taylor?"

"Yes, but next time ask me in the morning if we have plans."


Om nagon forstar sammanhanget snalla forklara, for jag fattar inte varfor hon  var tvungen att skalla ut mig for en sadan liten sak. Hon ville bara ha en anledning att bli arg pa mig, en anledning att satta sig pa mig och visa vem som bestammer. Men saken ar att jag sager aldrig emot henne, jag gor alltid som hon vill och forsoker vara jatte snall. Vad mer vill hon att jag ska gora? Och en annan sak, varfor ar det viktigt att jag kommer med och tittar nar deras vuxna sons band spelar pa en fotbollsmatch dar jag inte kanner en kotte? Jag menar, det ar ju inte ens han som spelar! Han ar banddirector, det ar alltsa hans elever som spelar. Ar det inte viktigare att jag traffar kompisar och har roligt medan jag ar har?


Men nu ar i alla fall stamningen mellan mig och Pauline lugn igen, vi ar "vanner" igen. Antar jag...


Over and out,

Josefine  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards