Alla inlägg den 24 oktober 2007

Av lesfolket - 24 oktober 2007 09:55

Dans igår igen.. Gick det bra? Nej!

För det första hade jag haft århundradets pissdag. Matte med geometri på datorerna = 06Spd fattar ingenting. Sen var det lunch på limone, tanten hade mens och lasagnen var kall. Efter lunch var vi iallafall positiva, jag och Sofita bunmkrade med espressohouselatte och stegade in i B46. Positiva, för förra veckan var gubbstrutt vår kompisch, han (läraren) skämtade och var positiv! Igår hade vi fyra timmars digitalbild, gubbstrutt är ingen kompisch längre! Han bara förstör! Cornelias skivomslag och min superbra idé sitter nu i rymden, hon ligger i rymden  med sin gitarr. Trovärdigt?! NEJ! Usch,  jag hatar honom! "Får jag vara lite petig?!" Nej gubbstrutt! Han förstörde hela dagen, hade jag haft muckler hade jag kastat ut datorn genom fönstret. Tårarna sprutade och jag var skogstokig, aldrig varit så arg. På en  halvtimme förvandlades jag och Sofita från kompischar till sura-bitter-kärringar med facebook längst bak i klassrummet! Jaja, vi kunde iallafall hata tillsammans!


Mötte iallafall Cornelia efter denna pissdag, fick prata av mig min ilska och sen var det dags för att ta ut ännu mer på dansen :) Det första som händer där inne är att Cornelia visar upp sin vänstra arm, med bandage IGEN! (dansen denna gång,ojoj!) Sen börjar uppvärmningen och jag orkar vekrligen inte vara seriös. Daniel pekar, blinkar och skrattar åt just mig att göra rörelserna på riktigt. Jag spänner och spänner min rygg så jag orkar inte böja mig ner, då ställer han sig precis framför så att jag inte ser mig själv. Sen böjer han sig ner med huvudet i princip i golvet, så att jag är tvungen att följa efter för att inte se mig själv igen. Så där står jag med huvudet i golvet och han smågarvar åt mig resten av lektionen. Förutom när han tittar oroat mellan mig och Cornelia som sitter vid sidan av golvet, i den övervarma danssalen med tjocktröja, vatten och håller på att svimma... Men  hon klarade sig! Tack och lov!


En riktig pissdag helt enkelt! Men alla ska vi ha såna också!


Ps. gubbstrutt sitter idag och redigerar bilder i photoshop åt sig själv, asfult! Massa färger och mönster och fula stilar och inget hänger ihop. Ser ut som en fyraåring som just upptäckt paint! Han fattar ingenting, stackars Emilio ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards