Direktlänk till inlägg 24 mars 2008

Rubrik saknas

Av lesfolket - 24 mars 2008 04:26

Under tiden jag har varit här har jag samlat på mig lite bevis på att amerikanare inte är så värst smarta, här är listan


1. Det här är förmodligen det mest uppenbara beviset: Jag har det bästa betyget i min engelska klass, I'm a freaking foreigner!!


2. När jag bodde nere i Mississippi fanns det en annan utbytesstudent där, från Vietnam. Hon kunde knappt någon engska alls, så när vi försökte kommunicera med henne undrar en av mina kompisar: "Hey Josy, why don't you just speak some foreign to her??"


3. En kille i min journalism klass i mississippi skrev en artikel om mig och ville veta om jag någonsin flugit...


4. Det tog min teaterlärare veckor att förstå varför jag trodde att jag var en utbytesstudent bara för att jag flyttade från Mississippi...


5. De flesta amerikanare kan inte förklara hur deras egen valprocess går till, tro mig, jag har försökt lära mig mer om det i veckor nu, och folk kan inte förklara.. ganska sorgligt. Visst har de ett oerhört krångligt system, men om det är så krångligt att folk inte fattar hur det går till, finns det ju anledning att vara orolig..


6. I min "Foods and Nutrition" klass fick vi nyligen lära oss hur man kräcker ett ägg!!  


7. Alla prov vi har, i alla klasser, är "Multiple choice" prov, för annars skulle förmodligen ingen få godkänt...


8. Du kan åka till Irak och dö för ditt land när du är 18, men våga inte ens tänka på att dricka alkohol innan du är 21!!!!


9. När jag talade om för en musiklärare i Mississippi att Sverige är ganska när Ryssland, fast Finnland är emellan var hans reaktion: "Oh, a little too close to Russia sometimes, uh?" Bara för att "the bad guys" i James Bond alltid är ryssar betyder inte det att det är så i verkligheten...


10. De pratar alltid om Europa som om det vore ett land. "In Europe they have..", "So what's Europe like?". De fattar inte att det är som för mig att fråga: "So what's it like in Canada?" De tror att det är ungefär detsamma (vad det gäller politik osv.) över hela Europa.


 Jag kan inte komma på några fler just nu, men jag vet att det finns oändligt många!!!


Over and out, Jossan


 
 
Ingen bild

east

26 mars 2008 00:25

fantastiska människor de där amerikanarna, tankeverksamhet på hög nivå. tydliga exempel där hissen inte gick hela vägen upp och där ketchupen inte räckte till riktigt alla pommesfritten

 
becca

becca

28 mars 2008 12:03

haha rolig iaktagelse! har jag aldrig tänkt på förut. vi svenskar är dock ganska osmarta ibland också. ;)

http://www.hejretrospektiv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

saren

28 mars 2008 15:20

Haha. Då får du dig goda skratt iallafall ;)
Kan handla om att du är så damn smart också? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lesfolket - 15 oktober 2010 12:57

Hösten har kommit till Skåne nu, det är sådär perfekt höstväder som man annars bara hoppas på. Dimma på morgonen, sol och klar himmel på dagen och vackra solnedgångar. Kallt som fan är det också, frostnätter. Dock ingen snö än. Igår gick jag på kväll...

Av lesfolket - 5 oktober 2010 16:19

Saren här.   Som ni vet så fick min telefunk bada i toaletten för några veckor sen.. den tyckte inte om det, och dog. Men jag har lyckats få så mycket liv i den att jag kunde tömma den på anteckningar (vilket var ganska många, för som ni vet skri...

Av lesfolket - 26 september 2010 11:29

Hej mina vänner!   Jag struntade i festen som det ryktades om och dansade loss till 90-talsmusik tillsammans med mina korridorskompisar istället (som också struntade i festen). Barndomsnostalgiskt och vackert på alla vis, med återupptäckandet av ...

Av lesfolket - 24 september 2010 17:14


  Fredag. Har inte haft inspiration att skriva här, trots att det hänt massa kul på internatet. Tack för Stockholmsuppdateringen, kul att höra (läsa) att ni har det bra, fast nu saknar jag er ännu mera förstås :( Idag har det varit jättevarm...

Av lesfolket - 21 september 2010 23:56

Hejsan hoppsan "skåning", Saren här! Jag tänkte nu ge mig på den så högt efterlängtade, eftertjatade, bloggen från storstaden. Faktum är dock att här händer inte så mycket.. kikade i min kalender för att se vad vi hittat på för bus sen d...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards