Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av lesfolket - 15 oktober 2010 12:57

Hösten har kommit till Skåne nu, det är sådär perfekt höstväder som man annars bara hoppas på. Dimma på morgonen, sol och klar himmel på dagen och vackra solnedgångar. Kallt som fan är det också, frostnätter. Dock ingen snö än. Igår gick jag på kvällspromenad i skymningen/mörkret, ut över fälten, in i grannsamhället och tillbaka. iPoden som sällskap, det var ultimat.


 Egypten närmar sig och idag fick vi lära oss lite arabiska av en söt Maroccan som går på skolan. Ana jamila, kam jamal? Förmodligen det viktigaste för att klara sig. Det betyder; "jag är vacker, hur många kameler?"


Annars är det väldigt tomt här, Sydasienklassen och Eurasiaklassen har åkt till Ryssland och nu i helgen åker Ursprungsklassen upp till Jokkmokk, så det blir bara Afrika kvar. Vi åker den 27e oktober och är borta i 16 dagar, om det inte blir vulkanutbrott eller så. Man har ju hört att det förlänger semestern, så att säga.


Förövrigt så väntar jag fortfarande på brev från er, mina älskade Stockholmare. Pleeease! Telefonsamtal är ju också trevligt, för all del.


Kärlek till er alla!


(ps. man börjar kunna se muskler på mina armar. najs.)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards